16 kwietnia 2014

Seromakowiec

Ciasto dwa w jednym, czyli mak plus ser :) Przepis znalazłam na jednym z blogów.


Składniki:

Spód:
1,5 szklanki mąki
1/2 kostki margaryny
1/2 szklanki cukru pudru
1 żółtko

Mak:
1/2 kg maku
2 jajka + 1 białko jajka
1 szklanka cukru pudru
1 cukier waniliowy
2 łyżki bułki tartej
aromat migdałowy lub rumowy
bakalie wedle uznania

Ser:
1 kg sera
1 szklanka cukru pudru
1/2 kostki masła
5 jajek
2-3 łyżki skórki pomarańczowej
olejek pomarańczowy
1 cukier waniliowy

Sposób przygotowania:

1. Z podanych składników na spód ciasta, zagnieść ciasto, zawinąć w woreczek i schłodzić. Następnie wyłożyć na blaszkę i podpiec 15 minut w 180 st. C. Wystuszić.
2. Mak sparzyć, dwukrotnie zemleć. Żółtka utrzeć z cukrem pudrem. Dodać olejek, bakalie i bułkę tartą. Białka ubić na sztywno i wymieszać delikatnie z masą makową.
3. Ser dwukrotnie zemleć, masło utrzeć z cukrem na puch, dodawać po jednym żółtku, a potem partiami ser nie przerywając mieszania. Dodać skórkę pomarańczową, olejek, a na koniec delikatnie wmieszać ubitą pianę z białek.
4. Na podpieczony spód wyłożyć masę makową, równomiernie rozłożyć, a na mak ser.
5. Całość piec przez 60 minut w 180 st. C.
6. Ostudzone ciasto udekorować wedle uznania - użyłam mlecznej czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej i zielonego kokosu.

Smacznego!!!

Źródło: Domowa kuchnia Aniki 


Przy okazji życzę wszystkim tu zaglądającym wesołych, pogodnych
 i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy!

7 komentarzy:

  1. Prawdziwe bogactwo smaków:) Wzajemnie- Wesołych Świąt Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedyne ciasto z makiem jakie mi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, ciacho wygląda i na pewno smakuje perfekcyjnie, pozdrawiam Cię gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam pytanie pisze ze ser zmielić masło utrzeć z cukrem a ile ma być tego masła??

    OdpowiedzUsuń
  5. super dziękuję w sobotę będziemy kosztować pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!