12 lipca 2013

Galaretka (dżem) z czarnej porzeczki

Dzisiaj kolejne przetwory z czarnej porzeczki, czyli jak zrobić galaretkę z powstałej po robieniu soku pulpy owocowej. Wprawdzie nie jest przejrzysta jak typowa galaretka, ponieważ jest wykonana z pozostałości po zrobieniu soku, ale ma taką galaretkową konsystencję. Można ją troszkę porównać do gładkiego dżemu owocowego.



Składniki:

pulpa owocowa po robieniu soku
cukier (u mnie ok.1,5 kg)
1 żel-fix (czarna porzeczka posiada dużo naturalnej pektyny, ale przy robieniu soku owoce oddały trochę pektyny)

Sposób przygotowania:

1. Pulpę owocową przecieramy przez gęste sito (wymaga to trochę wysiłku i czasu, ale zapewniam, że warto).
2. Do przetartych owoców dodajemy żel-fix i mieszamy. Następnie dodajemy cukru (ilość w zależności od tego czy owoce są raczej słodkie lub kwaśne). Gorącą galaretkę przekładamy do wcześniej przygotowanych słoików, zakręcamy i przykrywamy słoiki ręcznikiem lub kocem, aż wystygną.
3. Galaretka jeśli nie stężeje po wystudzeniu, to spokojnie stężeje w chłodnej piwnicy. To świetny dodatek do pieczywa, ciasteczek i ciast :) Polecam!

Smacznego!!!

6 komentarzy:

  1. Pyszne wykonanie i zawsze wysmienita do deserów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. moje kochane porzeczki!:)na zimę idealna do przełożenia ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Żel-fix jest bardzo niezdrowy. Porzeczka ma dużo pektyn i wystarczy zwykły cukier, żeby zrobić prawdziwą galaretkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z porzeczek zrobiłam najpierw sok więc dużo pektyny poszło z sokiem. Dlatego użyłam żelfixu. Nie jestem jego przeciwniczką. Ale zawsze można je zastąpić pektyną.

      Usuń
  4. czy można kupić pektynę? jeśli tak to jak się to w sprzedaży nazywa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można oczywiście kupić - pod taką nazwą jaką posiada - czyli pektyna :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!